تصميم گيري بهتر چپ دست ها
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید
موضوعات
پارسا دانلود
بازی.عکس.نرم افزار.کلیپ.و....
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:22 ::  نويسنده : جواد مولائی

دکتر «رايت» و دکتر «هاردي» متخصصان روانشناسي زيستي در دانشگاه «آبرتي داندي» وضعيت رفتاري افراد چپ دست و راست دست در موقعيت‌هاي استرس‌زا و اضطرابي را مورد بررسي قرار داده‌اند. تحقيقات رفتاري صورت گرفته نشان مي‌دهد، با توجه به افزايش اضطراب افراد در هنگام مواجهه با يك كار جديد، افراد چپ دست به نسبت افراد راست دست، وقت بيشتري صرف فكر كردن در مورد عواقب ناشي از كار مي‌كنند. به گفته «اسكات هاردي» باورهاي قبلي بر اين پايه استوار بود كه افراد چپ دست معمولا افراد مضطرب‌تري هستند. يكي از دلايل اين تفكر اين بود كه افراد چپ دست در زندگي روزمره براي استفاده از بسياري از اشياء مانند ميز تحرير، قيچي و حتي سازهاي موسيقي دچار مشكل مي‌شدند، چرا كه بيشتر اين وسايل براي افراد راست دست طراحي شده‌اند. افراد چپ دست براي تطبيق دادن خود با اين وضعيت، پيش از شروع هر كاري وقت بيشتري را صرف فكر كردن مي‌كنند. به گفته محققان، تمركز بر روي كاري كه در حال انجام آن هستيم، به ما اجازه مي دهد كه ارزيابي مناسبي از موقعيت فعلي و نتايج كار داشته و يك استراتژي درست در پيش بگيريم. براي بررسي عوامل تأثيرگذار بر تصميم گيري افراد بايد تحقيقات بيشتري در گروه‌هاي سني و در بين اقشار مختلف جامعه انجام شود.



یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:11 ::  نويسنده : جواد مولائی

يك پژوهش جديد دانشمندان را به اين باور رهنمون كرده كه انسانها در زمان مشاهده اجسام مشابه، رنگ مشابه را نمي‌بينند.

اگرچه يك اجماع كلي وجود داشته كه قرمز از سايه مشابه توت‌فرنگي، خون و سياره مريخ برخوردار است، اما به گفته كارشناسان برخي افراد قادر به درك رنگ قرمز به شكل رنگ آبي در منظر فرد ديگر هستند.

اين آشكارسازي‌ها پس از يك آزمايش بر روي ميمونها بوجود آمده كه نشان مي‌دهد درك رنگي ما با جهان بيروني شكل گرفته اما از هيچ الگوي از پيش‌ تعيين شده‌اي پيروي نمي‌كند.

در اين كار كه در مجله نيچر منتشر شده، جي نايتس، محقق «دید رنگی» داننشگاه واشنگتن به تزريق يك ويروس به چشمان ميمون‌ها پرداخت كه آنها را قادر به ديدن قرمز و سبز و زرد مي‌كرد.

جالب اين كه اين گروه ميمونها توانستند اطلاعات جديد را عليرغم اينكه مغز آنها بطور ژنتيكي براي واكنش در برابر علائم قرمز برنامه‌ريزي نشده بود، دريافت كنند.

نتيجه اين پژوهش آن بود كه پس از چهار ماه اين ميمونها توانستند براي اولين بار، بطور كاملا رنگي، به مشاهده جهان بپردازند.

اين شيوه مبتكرانه علاوه بر اينكه به انسانهاي داراي عارضه كوررنگي اجازه تشخيص قرمز از سبز را داده، همچنين مي‌تواند بينايي را به نابينايان بازگرداند.

بيماران دچار انحطاط ماكولا مرتبط با كهنسالي كه رايج‌ترين دليل نابينايي در پيري است، در ميان ميليونها افرادي هستند كه از اين شيوه بهره خواهند برد.

مهمتر اينكه به اين ميمونها، ژن انساني تزريق شد. اين بدان معناست كه از اين شيوه مي‌توان بر روي انسان نيز استفاده كرد.




ادامه مطلب ...


زبان انگلیسی ریشه در زبانی دارد که حدود ۸ تا ۹ هزار و ۵۰۰ سال پیش در ترکیه تکلم می‌شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، دانشمندان اعلام کردند ریشه زبان‌های خانواده هند و اروپایی همچون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و هندی به منطقه آناتولیا، یکی از مناطق باستانی غرب آسیا که بخشی اعظمی از ترکیه امروزی را در بر می‌گیرد، تعلق دارد.

زبان‌شناسان با اشاره به اینکه زبان هند و اروپایی از بیش از ۴۰۰ زبان و گویش همچون آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، لهستانی، فارسی، هندی و یونانی باستان تشکیل شده است، زبان انگلیسی را نیز بخشی از آن خوانده‌اند.

ادامه ی مطلب خیلی جالبه حتمأ بخوانید
 


ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب